Zakaj večina mobilnih aplikacij propade – in kako se temu izogniti?

Katja Bizjak Kralj
Product designer
10. 08. 2024

Danes se zdi, da ima že skoraj vsako podjetje svojo mobilno aplikacijo. Verjetno si tudi ti že razmišljal o razvoju svoje, ker je mobilna prisotnost zdaj skoraj nujna za vsak posel. Ampak tukaj je problem – kar 90 % mobilnih aplikacij propade v prvem letu! Ja, prav si prebral. Veliko aplikacij ne doseže svojih prvih uporabnikov ali pa hitro izgubijo njihov interes.


Ampak brez skrbi, obstajajo načini, kako se temu izogniti. Poglejmo, zakaj večina aplikacij propade in kaj lahko narediš, da bo tvoja aplikacija uspešna.

1. Pomanjkanje jasnih ciljev – oziroma kaj sploh hočeš doseči?

Razvijanje aplikacije brez jasnega namena je kot gradnja hiše brez načrta. Če ne veš, kaj želiš doseči, kako boš vedel, ali si dosegel uspeh? Ena najpogostejših napak je, da podjetja začnejo z razvojem aplikacije brez jasne vizije. Želiš povečati prodajo? Boljšo komunikacijo s strankami? Ali pa morda avtomatizirati določene procese?

Rešitev: Preden začneš z razvojem, jasno definiraj cilje. Pomembno je tudi, da določiš, kako boš meril uspeh. Na primer, če želiš povečati prodajo, določi konkretne številke, ki jih želiš doseči.

2. Ne misliš na uporabnike – aplikacija je zanje, ne zate!

Morda imaš odlično idejo za aplikacijo, a če uporabniki ne vidijo njene vrednosti, je ne bodo uporabljali. Veliko aplikacij propade, ker podjetja preveč razmišljajo o sebi in premalo o svojih strankah. Aplikacija je lahko tehnično dovršena, a če ne reši nobene težave ali ne olajša življenja uporabnikom, bo hitro pozabljena.

Rešitev: Poslušaj svoje uporabnike. Kaj potrebujejo? Katere težave imajo? Izdelaj aplikacijo, ki bo reševala te težave. Naredi raziskavo, zbiraj povratne informacije in poskrbi, da bo aplikacija uporabniku prijazna in preprosta za uporabo.

3. Preveč funkcij – manj je več!

Pogosta napaka je, da podjetja v aplikacijo zmečejo preveč funkcij naenkrat. Želiš, da aplikacija prodaja, komunicira, analizira in še kaj zraven. Kaj se zgodi? Uporabniki so preobremenjeni in zmedeni, zato hitro zapustijo aplikacijo. Bolje je, da začneš s ključnimi funkcijami, ki resnično rešujejo konkretne težave, in jih s časom nadgrajuješ.

Rešitev: Začni s t.i. minimalno delujočim produktom (MVP) – aplikacija naj vsebuje le ključne funkcije. Tako lahko hitro lansiraš aplikacijo, začneš zbirati povratne informacije in se osredotočiš na funkcionalnosti, ki jih uporabniki resnično potrebujejo.

4. Ignoriraš povezljivost z API-ji – aplikacija mora biti uporabna!

Danes skoraj vsaka aplikacija potrebuje povezave z drugimi sistemi – bodisi CRM, ERP ali spletno trgovino. Če aplikacija ni pravilno povezana s temi sistemi, postane počasna in okorna, uporabniki pa nezadovoljni. Brez dobrih API povezav lahko uporabniki hitro izgubijo potrpljenje.

Rešitev: Poskrbi, da bo tvoja aplikacija dobro povezana z obstoječimi sistemi preko API-jev. To bo zagotovilo nemoteno uporabniško izkušnjo in poenostavilo poslovne procese. Pri bplanet imamo ogromno izkušenj z integracijo API-jev, kar pomeni, da bo tvoja aplikacija delovala brez težav in povezana z vsemi ključnimi sistemi.

5. Slaba uporabniška izkušnja (UX) 

Če aplikacija ni enostavna za uporabo, jo bodo uporabniki hitro zapustili. Nepregleden vmesnik, počasno nalaganje in zapleteni postopki – to so rdeče zastave, zaradi katerih bo uporabnik šel stran. Uporabniki pričakujejo, da je uporaba aplikacije intuitivna in prijazna, kot bi jo uporabljali že ves čas.

Rešitev: Najemite UX in UI strokovnjake, ki bodo poskrbeli, da bo aplikacija enostavna, hitra in prijetna za uporabo. Vsak korak v aplikaciji naj bo logičen, sicer bo uporabnik odšel h konkurenci.

6. Slaba strategija lansiranja – če nihče ne ve zanjo, je kot da ne obstaja

Razviti aplikacijo je en del zgodbe, a drugi – morda celo pomembnejši – je, kako jo predstaviti ljudem. Veliko podjetij ne pripravi dobre strategije lansiranja in aplikacija ostane neopažena. Brez promocije in trženja aplikacija ne bo dosegla svoje publike.

Rešitev: Strategijo lansiranja načrtuj že pred dokončanjem aplikacije. Uporabi družbena omrežja, e-poštni marketing in plačano oglaševanje, da obvestiš uporabnike o novi aplikaciji. Poskrbi tudi za SEO optimizacijo, saj je to odličen način, da povečaš prepoznavnost aplikacije.

Razvoj mobilne aplikacije ni le tehničen izziv, ampak zahteva tudi razumevanje potreb uporabnikov, jasne cilje in nenehno prilagajanje. Veliko aplikacij propade, ker podjetja ne vložijo dovolj truda v načrtovanje in optimizacijo uporabniške izkušnje.

Pri bplanetu smo strokovnjaki za razvoj nativnih aplikacij, ki so povezane s sistemi preko API-jev, in lahko poskrbimo, da bo tvoja aplikacija uporabnikom prinesla resnično vrednost. Če želiš razviti aplikacijo, ki ne bo propadla, smo tukaj, da ti pomagamo. Piši nam na info@bplanet.si 

Prijavite se na naše novice in bodite vedno na tekočem z aktualnimi novostmi!

Blog

Novice iz bplaneta

Ste pripravljeni na digitalizacijo? Izognite se pastem!

Brezplačna e-knjiga

Digitalizacija lahko podjetju prinese ogromen napredek – vendar le, če se izognete najpogostejšim napakam. V naši brezplačni e-knjigi razkrivamo, katere napake pri digitalizaciji lahko vaše podjetje stanejo časa, denarja in živcev.